Dieta karmiącej mamy

pexels-photo-69097
20 kwietnia

Ciąża i okres karmienia piersią to czas, w którym każda kobieta powinna pamiętać o zdrowej diecie. W szczególności właśnie w drugim przypadku, przecież żadna mama nie chce, aby jej maleństwo czuło jakikolwiek dyskomfort czy miało problemy z nierozwiniętym jeszcze w pełni układem trawiennym.

Zasady ogólne

Najważniejszą zasadą, którą powinna się kierować karmiąca mama jest to, żeby spożywane przez nią posiłki były lekkostrawne i przede wszystkim zdrowe. Należy dane pokarmy wprowadzać stopniowo w małych ilościach i mieć na uwadze czy nie wywołują one u dzidziusia żadnych niepożądanych skutków, takich jak alergie pokarmowe oraz skórne, biegunki czy wymioty. Dieta karmiącej mamy powinna być bogata w pełnowartościowe posiłki, należy pamiętać także o spożywaniu większej ilości płynów, a w szczególności właśnie niegazowanej wody mineralnej.

Czego unikać?

Kobieta karmiąca powinna wystrzegać się jedzenia takich rzeczy jak:

    • Alkoholu. Jest on bezwzględnie zakazany, ponieważ przenika do mleka matki.
    • Wzdymających warzyw, np. kapusty, kalafiora czy grochu.
    • Mocnych przypraw oraz dodatków takich jak chilli, musztarda i ocet.
    • Smażonego i bardzo tłustego mięsa.
    • Gazowanych napojów, ponieważ posiadają całą masę pustych i niezdrowych kalorii oraz bąbelki, które mogą powodować bóle brzuszka oraz kolki.

Warto uważać także na produkty takie jak owoce cytrusowe, miód oraz orzechy ponieważ mają one właściwości uczulające, które mogą dać się we znaki maleństwu.

Web Spectrum 2017