Slow jogging – o co w tym chodzi?

6
31 stycznia

Slow jogging to bieganie w tempie wolniejszym od chodu. Wspomaga wytrzymałość, spowalnia procesy starzenia i pomaga zachować zdrową wagę ciała. Slow jogging zrobił furorę wśród japońskich seniorów i zdobywa fanów nad Wisłą.

Dlaczego warto wolno biegać?

Każdy sposób biegania poprawia kondycję serca i płuc, spala tkankę tłuszczową, wzmacnia mięśnie, wpływa na jakość snu i relaksuje (stąd biegacze rzadziej cierpią na depresję i choroby psychiczne). Te same plusy ma slow jogging. Entuzjaści zapewniają, że slow jogging spala 2 razy więcej kalorii niż chodzenie na tym samym dystansie. A specjaliści przyznają, że w bieganiu nie chodzi o szybkość tylko o czas wykonywania ćwiczeń. Trenerzy zalecają ćwiczyć slow jogging co najmniej 30-60 min dziennie.

Jak uprawiać slow jogging?

Ważna jest technika. Kroki powinny być małe, lekkie lądowanie na śródstopiu, a oddech swobodny. Plecy wyprostowane, podbródek skierowany delikatnie ku górze. Istotne jest obuwie z miękką podeszwą.

Slow jogging jest dla każdego – poczatkujących i tych, którzy biegają od lat. Świetnie sprawdza się w utrzymaniu dobrej kondycji u seniorów, osób w średnim wieku i zaszczepienia miłości do ruchu u dzieci. Ten rodzaj biegania nie powoduje kontuzji i jest bezpieczny dla stawów. Ruch w wolnym tempie nie tylko poprawia zdrowie fizyczne ale i psychiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Web Spectrum 2017